پرسش های متداول

پرسش های متداول

هر دو طرف معاملات یعنی « درخواست دهنده » و « تامین کننده » در هنگام ثبت درخواست یا ثبت پیشنهاد ، جهت متمایز کردن درخواست یا پیشنهاد خود و جلب بیشتر نظرات می توانند ویژگی های « برجسته / فوری / متمایز » در هنگام ثبت درخواست یا پیشنهاد را نیز انتخاب نمایند تا درخواست یا پیشنهاد آنها متمایز از سایرین گردد و جهت پذیرش زودتر پیشنهاد یا جلب نظر زودتر تامین کنندگان خود را متمایز از سایرین سازند .

جهت مشاهده درخواست های خود بایستی نقش کاربری شما بر روی « درخواست دهنده » باشد ؛ به همین منظور میتوانید از منو سمت چپ بالای سایت « تغییر نقش کاربری » را کلیک کرده و نقش کاربری خود را بر روی « درخواست دهنده » ثبت نمایید ؛ سپس از همان منو کاربری از طریق گزینه « درخواست های من »می توانید به درخواست های خود دسترسی و اقدام به مدیریت و یا ویرایش آنها نمایید .

در صورت بروز هرگونه مشکل چه از طرف درخواست دهنده و چه از طرف تامین کننده ، هر دو طرف می توانند از طریق میز کار درخواست فوق ، « ثبت مناقشه » نمایند تا از به سیستم داوری و مناقشه متصل و توسط کارشناسان مربوطه در مناقصه چی داوری و احقاق حق و حقوق انجام گیرد .

 

اگر درخواست شما تایید نشد ، می بایست به قسمت اطلاعیه های خود در بالای سایت بروید و بر روی پیغامی که در مورد عدم تایید درخواست شما ارسال شده است ، کلیک کنید تا از علت عدم تایید درخواست مطلع گردید . سپس درخواست خود را ویرایش و ثبت کنید و منتظر شوید تا درخواست مجدد بررسی و تایید شود.

به این منظور در میز کار هر درخواست ، سیستم چت خصوصی تعبیه گردیده است تا به این وسیله طرفین معامله بتوانند همواره با یکدیگر در تماس باشند .

برقراری تماس از راه هایی خارج از سیستم چت خصوصی مناقصه چی ، تنها با هماهنگی قبلی با مناقصه چی امکان پذیر است و در غیر این صورت تخلف می باشد و در صورت انجام از هر طرف معامله ، معامله از حمایت های مناقصه چی ( شامل : پرداخت وجه به تامین کننده پس از تایید دریافت کالا توسط درخواست دهنده ، حمایت از تامین کنندگان قانونمند در مقابل درخواست دهندگان مشکل پسند ، حمایت از درخواست دهندگان و وجه پرداختی آنها در مقابل تخلفات تامین کننده گان متخلف و … ) خارج شده و حساب کاربری فرد خاطی مسدود می گردد ؛ در مواردی این تخلف ممکن است منجر به دریافت خسارت از فرد خاطی از طرف مناقصه چی گردد .

در این صورت در میز کار درخواست فوق ، ثبت مناقشه نمایید تا احقاق حق و حقوق توسط کارشناسان مربوطه انجام گیرد . این اطمینان را به شما میدهیم که در صورت عملکرد شفاف و قانونمند مورد حمایت کامل مناقصه چی خواهید بود و وجه پرداختی شما تا زمان تایید و داوری نزد مناقصه چی به امانت محفوظ می باشد .

به این منظور و جهت پیگیری تحویل مرسوله به درخواست دهنده می بایست با تماس با مناقصه چی و دادن کد رهگیری مرسوله اقدام نمایید تا در صورت تحویل کالا توسط درخواست دهنده و جلوگیری از تایید واریز وجه ، از طرف مناقصه چی اقدامات لازم انجام و با درخواست دهنده تماس حاصل نماییم تا درنهایت وجه پرداختی توسط مناقصه چی به حساب شما واریز گردد . این اطمینان را به شما میدهیم که در صورت عملکرد شفاف و قانونمند مورد حمایت کامل مناقصه چی خواهید بود .

خرید از مناقصه چی به شما ۲۴ ساعت مهلت تست میدهد و در صورتی که کالا با سفارش مطابقت نداشت میتوانید کالا را پس بفرستید. بنابر این نیازی به مشاهده کالا قبل از خرید نمی باشد.
  • مناقصه چی دارای مجوز «اینماد» از وزارت صنعت ، معدن و تجارت و دارای «نشان ملی ثبت دیجیتال» از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال می باشد ؛ جهت استعلام می توانید در پایین سایت بر روی نشان مجوزات فوق کلیک نمایید .
  • تنها در صورتی مبلغ پرداختی‌تان ،‌ به حساب تامین کننده واریز می‌شود كه كالای مورد نظر خود را دریافت و تایید كرده باشید.
  • وجه پرداختی‌ شما از هرگونه سوء استفاده‌های احتمالی در امان خواهد ماند. زیرا تنها پس از اینکه سفارش خود را به‌طور رضایت‌بخش تحویل گرفته باشید، مبلغ پرداختی‌تان به حساب تامین کننده واریز می گردد.
  • هنگامی که از خرید خود راضی نیستید با ارائه دلایل منطقیاز طریق سیستم مناقشه تعبیه شده در پلتفرم ، می توانید مبلغ پرداختی خود را پس بگیرید.
  • چنانچه سفارش شما در موعد مقرر به مقصد نرسیده باشد تمام مبلغ پرداختی، مسترد میگردد.
  • انجام معامله در محدوده کنترل شده مناقصه چی این امکان را به درخواست دهنده می دهد تا با اطمینان مبلغ خود را به حساب مناقصه چی واریز نمایند و در صورتی که کالا برایشان ارسال نشد و یا کالای ارسال شده دچار نقص بود بتوانند مبلغ خود را از مناقصه چی دریافت نمایند.
  • به منظور « ضمانت خرید » و با توجه به ثبت تمام مکالمات از طریق سیستم چت خصوصی و امکان پیگیری از طرف مناقصه چی در زمان بروز هرگونه مشکل ، این مورد پیش بینی گردیده است .

ارسال مرسولات بر عهده تامین کننده و صرفا از طریق دو شرکت « پست جمهوری اسلامی ایران » و « تیپاکس » می باشد و هزینه ارسال مرسوله بنابر توافق طرفین معامله می تواند توسط تامین کننده پرداخت یا به صورت پس کرایه از درخواست دهنده دریافت گردد . مجدد لازم به یادآوری است که هزینه و روش آن با توجه به موارد گفته شده بایستی قبل از ارسال مورد توافق طرفین قرار گیرد در غیر این صورت مناقصه چی در مورد ارسال و هزینه آن هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت .